بسیاری از افراد به منظور ارائه نظرات شخصی خود و به اشتراک گذاشتن این نظرات با دیگران، و یا معرفی مهارت‌ها و افکار و عقاید خود، تمایل دارند که نسبت به طراحی سایت شخصی برای خود اقدام کنند. این کار علاوه بر اینکه باعث می‌شود افراد دیگر با مهارت‌ها و تفکرات منحصر به فرد شما آشنا شوند، به شما کمک می‌کند که بتوانید با افراد بسیاری ارتباط برقرار کنید تا از این طریق اهداف مدنظر خود را در شرایط مطلوب‌تری به نتیجه برسانید. طراحی سایت شخصی می‌تواند به شما در درک بهتر جهان پیرامون خود کمک کند و باعث شود بتوانید افراد بیشتری را بشناسید و با آنان به تبادل افکار بپردازید. 


آنچه در این مقاله از سامانه پایدار خواهید خواند:


در این مقاله قصد داریم به بررسی روش‌های طراحی سایت شخصی بپردازیم و در این زمینه اطلاعات مفیدی به شما ارائه دهیم. سایت شخصی می‌تواند در ابتدا محلی برای سرگرمی و تبادل افکار میان افراد مختلف باشد، اما در ادامه شما می‌توانید از آن به عنوان یک ابزار کار مفید و مطلوب برای خود بهره ببرید. به خصوص اگر قصد دارید در زمینه مسائل مربوط به اینترنت و فضای مجازی مشغول به کار شوید. در عین حال ضروری است که نحوه جذب مخاطب را به خوبی فرا گرفته باشید و بتوانید افراد بیشتری را به سایت خود جذب کنید. از سوی دیگر باید به طور حرفه‌ای و کامل با فضای اینترنت آشنا باشید و همچنین از اخبار و مطالب روز در دنیا مطلع باشید.


منظور از سایت شخصی چیست؟

سایت شخصی مکانی است برای اینکه شما با افرادی که نمی‌شناسید، ارتباط برقرار کنید و مطالب و نظرات خود را با آنان در میان بگذارید. سایت‌های شخصی کاربردهای متنوعی دارند که از جمله آن می‌توان به معرفی توانایی‌ها و مهارت‌های کاری فرد و ارائه رزومه شخصی و کاری، انتشار مطالب سرگرم‌کننده و متنوع برای جذب مخاطب بیشتر، کمک به مخاطب برای دسترسی به مطالب جذاب و به روز درباره مسائل مختلف هنری، سرگرمی و ورزشی و غیره. اما شاید مهم‌ترین کاربرد سایت شخصی این باشد که شما همواره یک رزومه آنلاین در فضای اینترنت دارید و می‌توانید امیدوار باشید که شرایط شغلی مناسبی برای شما با توجه به رزومه کاری، ایجاد شود.


انواع سایت‌های شخصی موجود در فضای اینترنت


رزومه آنلاین: این سایت به گونه‌ای طراحی می‌شود که شما می‌توانید کار و تخصص خود را به صورت حرفه‌ای به دیگران معرفی کنید. شما در این سایت می‌توانید مطالب و اسناد مربوط به سوابق کاری و تحصیلی، تقدیرنامه‌های صورت گرفته از خود، و هر مطلب یا سندی را که نشانه مهارت و تبحر شما در زمینه‌های کاری مختلف است، قرار دهید. این سایت شخصی با دامنه‌ای طراحی می‌شود که به نام شما است و در همه جای اینترنت به نام شما دیده خواهد شد. در عین حال شما باید همواره این سایت را به روز نگه دارید. از این طریق می‌توانید در تمامی نقاط دنیا به فرصت‌های شغلی مختلف دسترسی داشته باشید.


پورتفولیو (Portfolio):


این نوع سایت مخصوص افراد مشهور و نامدار از قبیل نویسندگان، هنرپیشه‌های تئاتر و سینما، نقاشان، هنرمندان، ورزشکاران و افراد دیگر است. این افراد به واسط دارا بودن یک سایت شخصی می‌توانند به راحتی افکار خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و در عین حال آثار خود را نیز برای مردم به نمایش بگذارند. مخاطبان این سایت‌ها می‌توانند از آخرین اخبار و مسائل رخ‌داده در محیط کاری و زندگی شخصی این افراد آگاهی داشته باشند و با هنرمندان مورد علاقه خود ارتباط نزدیکتری برقرار کنند. در واقع افراد مشهور از این ابزار به عنوان یک وسیله تبلیغی در فضای اینترنت بهره می‌برند.


وبلاگ شخصی

 برخی افراد برای وب‌سایت خود یک وبلاگ نیز ایجاد می‌کنند. وبلاگ به دلیل فضای صمیمانه‌تر و مطلوب‌تری که دارد، مکان مناسب‌تری برای تبادل افکار و عقاید فرد در شرایط مختلف است. این ابزارهمچنین فضای مناسبی به اشتراک گذاشتن تجربیات و حوادثی که در جریان سفرها یا محیط کاری برای افراد رخ داده است، ایجاد می‌کند. وبلاگ با دامنه ثبت شده با نام خود صاحب سایت ایجاد می‌شود و می‌توان با پیوند دادن بین وبلاگ و سایت،‌ مخاطبان خود را در هر دو بخش حفظ کرد. در عین حال وبلاگ باعث می‌شود ارتباط میان افراد مختلف با مخاطبانشان در فضای صمیمی‌تر و نزدیک‌تری دنبال شود،‌ و به افزایش دانش و آگاهی افراد مختلف در زمینه مسائل گوناگون کمک کند.


مزایای مهم طراحی سایت شخصی


سایت شخصی می‌تواند در موارد متعددی برای افراد مناسب و مثمرثمر باشد. در ادامه به برخی از مزایای داشتن سایت شخصی می‌پردازیم:


انتشار مقالات و ترجمه‌های شخصی: اگر کار و حرفه شما در زمینه انتشار مقاله و ترجمه است، می‌توانید از سایت شخصی خود برای انتشار این مقاله‌ها استفاده کنید. این کار دو مزیت اصلی دارد، یک اینکه انتشار این مطالب در فضای اینترنت می‌تواند یک رزومه کاری قوی و مطلوب برای شما ایجاد کند، و دو اینکه می‌تواند اطلاعات مفیدی درباره مسائل مختلف، به افرادی که به مطالعه در فضای اینترنت علاقه دارند، ارائه دهد. به خصوص اگر این مطالب مربوط به مقالات علمی و پژوهشی و ترجمه‌ درباره مسائل تخصصی است. این امر همچنین می‌تواند به افزایش مخاطبان شما منجر شود. 


ارائه خدمات آموزشی مفید به افراد مختلف: شما می‌توانید در صورت تبحر در یک حرفه خاص، یک سایت آموزشی طراحی کنید تا از این طریق حرفه خود را به دیگران نیز آموزش دهید. آموزش می‌تواند در زمینه مسائل مختلف باشد، مانند نقاشی، آشپزی، موسیقی، طراحی سایت و وبلاگ، برنامه‌نویسی، آموزش زبان خارجی، و دیگر حرفه‌های مفید و جذاب. اگر در این زمینه‌ها دارای تخصص و تبحر هستید، حتما به فکر طراحی یک سایت شخصی باشید. 


نکات بسیار مهم برای طراحی سایت شخصی


در صورتی که در صدد طراحی یک سایت شخصی هستید، باید بخش‌های مختلفی را برای سایت خود طراحی کنید، از جمله بیوگرافی، روش‌های برقراری ارتباط، نوع خدمات ارائه شده، بخش آموزش، بخش مقالات و بخش پیوندها. در عین حال نباید قالب خیلی پیچیده و سختی برای سایت انتخاب کنید، به گونه‌ای که کاربر بتواند به راحتی از بخش‌های مورد نظر خود بازدید کند. همچنین رنگ‌بندی و ظاهر سایت باید زیبا و چشم‌نواز باشد، و باید متناسب با زمینه کاری شما طراحی شود. در عین حال بخش تماس با ما باید به راحتی در دسترس کاربر باشد، و از سوی دیگر در صورت داشتن شبکه‌های اجتماعی، آدرس آن در سایت درج شده باشد. 


از سوی دیگر بهتر است در سایت خود بخشی را به ارائه دیدگاه‌های مخاطب اختصاص دهید تا از این طریق ارتباط بهتری با مخاطب خود داشته باشید. استفاده از تصاویر جذاب و محتواهای سرگرم‌کننده امری ضروری در طراحی سایت محسوب می‌شود. این کار باعث می‌شود مخاطب سایت شما را رها نکند و به یکی از مخاطبان دائمی سایت شما تبدیل شود. در عین حال این مسئله باعث بهبود شرایط سئوی سایت شما خواهد شد. 


روش‌های طراحی سایت شخصی چیست؟


برای طراحی سایت شخصی شما ابتدا باید طرح اولیه سایت را در ذهن خود ایجاد کنید. مرحله بعدی انتخاب یک نام مناسب و دامنه برای سایت است. پس از آن باید نسبت به خرید هاست مناسب برای سایت خود اقدام کنید. شما می‌توانید از قالب‌های آماده برای این منظور استفاده کنید. اما اگر تمایل به ایجاد یک قالب جدید دارید، باید از متخصصان برنامه‌نویسی در این زمینه کمک بخواهید. در عین حال استفاده از سایت‌ساز آنلاین آسان‌ترین راه برای طراحی سایت شخصی محسوب می‌شود. 


چکونه سایت شخصی خود را مدیریت کنیم؟


مهم‌ترین نکته در زمینه مدیریت صحیح سایت شخصی این است که محتوای شما به روز و باکیفیت باشد. در عین حال هرگز به مخاطب خود دروغ نگویید و سعی نکنید با مطالب زرد و ناپسند به دنبال جذب مخاطب باشید. در عین حال این نکته بسیار مهم را در ذهن داشته باشید که لازم است پس از طراحی سایت، نسبت به ثبت آن در گوگل اقدام کنید.


اگر به دنبال طراحی سایت شخصی برای خود هستید، می‌توانید از کارشناسان ما در پایدار وب کمک بگیرید. کارشناسان مجرب ما در زمینه طراحی سایت با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت، در خدمت شما هستند تا در اسرع وقت، متناسب با سلیقه و زمینه کاری شما، سایت مورد نظر شما را طراحی کنند و در اختیار شما قرار دهند.