برای بهینه‌کردن سایت‌های فعال بهترین کاری که می‌توان انجام داد لینک‌سازی داخلی و لینک‌سازی خارجی است. ایجاد لینک یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که می‌توان برای بهبود و بالابردن سطح سایت‌ها در گوگل استفاده کرد. بهتر است بدانید ایجاد لینک یا لینک‌سازی از اولین تکنیک‌های مهم سئو محسوب می‌گردد که برای ایجاد لینک‌های مختلف و همچنین بهبود گوگل باید این اصول را بدانید و ازآن ها استفاده کنید. 

لینک‌سازی داخلی و لینک‌سازی خارجی مانند یک زنجیر است که می‌تواند صفحات مختلف را به یکدیگر متصل نماید. به این صورت که یک فرد یا افراد با کلیک کردن در یک سایت به سایت‌های دیگر نیز متصل خواهند شد و با خارج‌شدن از یک صفحه به صفحه دیگر وارد می‌شوند. در ادامه این مطلب از سامانه طراحی سایت پایدار وب با نحوه ساخت لینک خارجی و داخلی آشنا خواهیم شد. 

لینک سازی خارجی چگونه انجام می شود؟

لینک‌هایی که به دامنه‌های دیگری متصل می‌شوند و از سایت‌های مختلف لینک سایت شما یا کاربرانی دیگر را در سایت خود قرار می‌دهند به‌عنوان لینک خارجی برای یک سایت به‌حساب می‌آیند. زمانی که گوگل برای بررسی سایت‌های مختلف وارد سایت‌هامی‌شود لینک‌سازی خارجی را با دقت بررسی می‌کند. در صورتی ‌که از طرف سایت‌های مختلف روی لینک‌های خارجی تأیید بیشتر انجام شود، محبوبیت سایت لینک شده از نظر گوگل بیشتر می‌شود. 

بهتر است بدانید بهبود سایت‌هایی که در گوگل وجود دارند به زمان زیادی نیاز دارند و بالابردن رتبه‌های سایت در زمان طولانی‌تری انجام می‌شود. در بعضی موارد سئو کاران حرفه‌ای برای کمتر کردن زمان محبوبیت سایت‌ها و همچنین بالابردن امتیاز سایت از لینک‌سازی خارجی به‌صورت مصنوعی استفاده می‌کنند. با ساخت لینک‌سازی مصنوعی سرعت بیشتری برای موتورهای جستجو ایجاد می‌شود. لینک‌سازی خارجی و لینک‌سازی داخلی انواع مختلفی دارد که در ادامه این مطلب به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

انواع لینک سازی خارجی و روش های انجام آن

در بعضی از موارد سایت‌های مختلف با تصمیم خود لینک‌سازی را انجام می‌دهند و برای سایت دیگر کاربران لینک‌سازی انجام می‌دهند. بک‌لینک‌ها و لینک‌هایی که از دیگر سایت‌ها دریافت می‌شود، کاملاً طبیعی است و به گوگل این پیام را می‌رساند که مقاله نوشته شده توسط شما یا کاربران دیگر بسیار مفید و باکیفیت است و سایت یا وب‌سایت شما به‌عنوان یک سایت معتبر شناسایی می‌شود. 


لینک‌سازی مصنوعی

یکی از رایج‌ترین فعالیت‌ها جهت ایجاد لینک‌های مصنوعی استفاده از بک‌لینک و رپرتاژهایی است که به‌صورت آگهی در سایت‌ها قرار می‌گیرند. علاوه بر این به هر روشی که افرادی که دارای سایت هستند به خواست خود از طریق دیگر سایت رتبه و امتیاز خود را در گوگل افزایش دهند می‌توانند و از سایت‌های دیگران لینک دریافت نمایند. بهتر است بدانید گوگل به‌صورت طبیعی به سایت‌هایی که به‌صورت طبیعی به لینک‌سازی داخلی و لینک‌سازی خارجی پرداخته‌اند رتبه بهتری می‌دهد و زمانی که متوجه مصنوعی بودن لینک‌ها می‌شود سایت‌هایی که در جستجوهای خود پیدا کرده است را جریمه می‌کند یا حذف می‌نماید. یکی از روش‌های لینک‌سازی استفاده از سئوی کلاه خاکستری است که هنگام استفاده از این روش باید بسیار توجه کرد و مراقب بود.

روش‌های استفاده از لینک‌سازی خارجی

روش‌های مختلفی برای ساخت لینک وجود دارد که می‌توانیم به‌صورت مختصر آن‌ها را بیان کنیم و در ادامه این مطلب چندین روش که می‌توان با استفاده از آن‌ها لینک‌سازی خارجی انجام داد را معرفی می‌کنیم. 

یکی از روش‌هایی که می‌توان با استفاده از آن به لینک‌سازی خارجی پرداخت استفاده از رپورتاژ آگهی است. شما می‌توانید در سایت‌های مختلف لینک سایت خود را ثبت نمایید و سایت شما به‌صورت یک آگهی در زیر سایت‌های مختلف به نمایش درمی‌آید.

از دیگر روش‌هایی که با استفاده از آن می‌توانید به لینک‌سازی خارجی و لینک‌سازی داخلی بپردازید استفاده از سایت‌های خبری است یا سایت‌هایی که مرتبط و هم موضوع با سایت شما است. در این‌گونه سایت‌ها می‌توانید رپورتاژ آگهی تهیه نمایید.

از دیگر روش‌های مربوط به لینک‌سازی، کامنت‌گذاری در سایت‌های معتبر و فعال است. در این روش باید  در کامنت‌ها نام خود را درج نمایید تا افراد برای دیدن سایت شما ترغیب شوند که پس از مدتی رتبه‌بندی سایت شما افزایش پیدا می‌کند. 

لینک‌سازی داخلی چیست و با چه روش‌هایی می‌توانیم لینک داخلی بسازیم؟

مهم‌ترین مهارتی که لازم است در هنگام یادگیری سئو یاد بگیرید و از آن استفاده نمایید لینک‌سازی داخلی است. لینک‌هایی که در داخل سایت شما قرار می‌گیرند و دیگر سایت‌ها را به‌صورت زنجیره‌ای به سایت شما متصل می‌کند به‌عنوان لینک‌سازی داخلی شناخته می‌شود. لینک‌های ایجاد شده، صفحه‌ای از سایت را به صفحات مرتبط سایت‌های دیگر یا همان و بسایت متصل می‌کنند. بسیاری از افراد فکر می‌کنند یا متصور هستند که ایجاد لینک داخلی یا لینک‌ سازی داخلی تأثیری در سئو نخواهد داشت اما اشتباه فکر می‌کنند؛ زیرا این کار در سئو بسیار با اهمیت است. لینک‌های داخلی ایجاد شده یک آدرس همانند لینک‌های معتبر و اصلی سایت‌ها دیگر دارند. بهتر است بدانید لینک‌سازی داخلی به‌صورت هدفمند و با برنامه انجام می‌شود. در لینک‌سازی داخلی برای کلمات یک کلمه کلیدی جداگانه در نظر گرفته شده است. خزنده‌هایی که در گوگل وجود دارند به‌صورت همیشگی در رفت‌وآمد هستند و اگر شما لینک‌سازی داخلی و لینک‌سازی خارجی نداشته باشید برای بالابردن سایت و محبوبیت بیشتر به بن‌بست خواهید خورد. ایجاد بن‌بست‌ها در سایت‌ها باعث می‌شود که از محبوبیت سایت کم شود و همچنین کاربران از سایت خارج شوند.

روش‌های لینک‌سازی داخلی

لینک‌سازی داخلی به روش‌های مختلفی قابل انجام است و یکی از این روش‌ها استفاده از لینک‌سازی دستی است. لینک‌سازی دستی زمانی صورت می‌گیرد که افراد به‌صورت دستی لینک‌سازی انجام می‌دهند. به این صورت که لینک‌های و بسایت خود را با استفاده از مهارت‌هایی که آموزش‌ دیده‌اید می‌سازید و با مطالب سایت خود مرتبط می‌کنید. با استفاده از لینک‌سازی دستی کاربران متوجه خواهند شد که اطلاعات بیشتری در سایت دارید و به نمایش گذاشته‌اید و افراد نیز می‌توانند به آن‌ها مراجعه کنند.

لینک‌سازی خودکار یا اتوماتیک به‌صورت داخلی

لینک‌سازی که به‌صورت خودکار انجام می‌شود در برنامه وردپرس و به‌صورت حرفه‌ای قابل انجام است. شما می‌توانید از افزونه خودکار سئو لینک استفاده نمایید. با استفاده از این برنامه و ایجاد لینک‌سازی اتوماتیک می‌توانید کلماتی را در نوشته خود به‌عنوان کلمه کلیدی انتخاب نمایید و زمانی که کلمات کلیدی را به کار بردید به‌صورت اتوماتیک به صفحه موردنظر خود خواهید رسید.

لینک‌سازی با استفاده از منو سایت

بسیاری از کلماتی که در منو یک سایت انتخاب می‌شوند در سئو بسیار با اهمیت هستند و تأثیر زیادی روی سئو خواهند داشت. اگر این کلمات به‌درستی انتخاب شوند و به طور منظم در سایت قرار بگیرند ورودی سایت‌ها افزایش زیادی خواهد داشت.