زبان پایتون یکی از زبان های برنامه نویسی بسیار محبوب در سال های اخیر می باشد که برای بسیاری از حوزه های مختلف، کاربردی می باشد. این زبان برنامه نویسی برای تجزیه تحلیل داده های سطح وب، طراحی سایت، ساخت اپلیکیشن و ... مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از کاربرد های زبان برنامه نویسی python، طراحی سایت با استفاده از آن است که امروزه در سطح دنیا بسیار رایج شده است. برای این کار بهتر است تا با اصول و مراحل کلی این فرایند آشنا شده و در صورت نیاز می توان از این زبان برنامه نویسی جهت ساخت و راه اندازی سایت های مختلف، استفاده کرد. در دامه این مقاله از سامانه پایدار، به بررسی اصلی ترین نکات در این باره می پردازیم.

معرفی ساختار یک وبسایت

سایت های مختلفی که در سطح وب وجود دارند، از نظر ساختار به دو بخش کلی و اصلی تقسیم می شوند. یکی از آنها بخش فرانت یا همان ظاهر و تصویر گرافیکی وبسایت است که نقش بسیار مهمی در جذب کاربر و ماندگاری در سایت دارد. نکته بعدی بحث بک اند وبسایت می باشد که عملیات های منطقی و برنامه نویسی و تابع ها در این قسمت اجرا خواهد شد. در بک اند ارتباط با پایگاه داده وبسایت صورت می گیرد و بصورت کلی مغز متفکر وبسایت شناخته می شود.

کاربرد پایتون در طراحی سایت


زبان برنامه نویسی پایتون که برای طراحی وبسایت های مختلف استفاده می شود، از چند جهت به عنوان یک زبان محبوب و کاربردی شناخته شده است. یکی از این موارد یادگیری سریع و آسان این زبان است که شما می توانید در سطح وب با کمی جستجو و مطالعه، با اصول اولیه آن آشنا شوید. با تمرین و استمرار قادر هستید تا به این زبان مسلط شده و از آن در پروژه های طراحی سایت استفاده نمایید.

استفاده از توابع و کتابخانه ها

شاید یکی از عواملی که زبان برنامه نویسی پایتون را بسیار محبوب کرده است، کتابخانه های این زبان می باشد. با استفاده از این کتابخانه ها بسیاری از دستورات و توابع از پیش آماده شده را می توان در سریع ترین زمان استفاده کرده و از آن بهره مند شد. همچنین زبان python از فریم ورک های بزرگ و کوچکی بهره مند است که می توان با استفاده از آنها نیز کار خود را آسان تر کرد.

تست  و خطایابی سریع

با استفاده از این زبان برنامه نویسی می توان به سرعت به تست و خطایابی برنامه ها و دستورات مورد نظر پرداخت. این قابلیت سرعت طراحی وبسایت و کد نویسی شما را ارتقا داده و در نهایت باعث افزایش بهره وری می شود. وجود منابع گسترده برای آموزش پایتون همیشه به عنوان یک پوینت و امتیاز مثبت شناخته می شود.

کاربردی ترین فریم وردک های پایتون

بهتر است با کاربردی ترین فریم ورک های این زبان برنامه نویسی آشنا شوید. از معروف ترین آنها می توان به جنگو و فلاسک اشاره کرد. جنگو از نظر امنیتی بسیار قدرتمند و از نظر سرعت نیز در بهینه ترین حالت قرار دارد و با انعطاف بالای خود می تواند در توسعه وب سایت ها یا اپلیکیشن ها مورد استفاده قرار بگیرد. فلاسک نیز بیشتر برای اپلیکیشن سازی استفاده می شود و در سطح وب بسیار کاربردی است که سایت های بزرگی مثل Netflix از آن استفاده می کند.

بهترین کتابخانه های پایتون


کتاب خانه های پایتون همانطور که گفتیم بسیار کاربردی و مفید می باشند و از اصلی ترین و پر استفاده ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد

Scrapy : با استفده از این کتابخانه شما می توانید یک کراولر ساخته و به آنالیز و بررسی داده ها از وب سایت ها یا اپلیکیشن ها بپردازید. 

Zappa : این کتابخانه پایتون به منظور توسعه اپلیکیشن ها بر روی محیسط lambda ساخته شده است.

کتابخانه requests : با استفاده از این کتابخانه می توان درخواست های http را به وبسایت های مختلف یا اپلیکیشن های تحت وب ارسال کرد و داده های مختلفی را دریافت کرد.

چطور با پایتون به طراحی سایت بپردازیم؟

برای طراحی سایت با پایتون بهتر است ابتدا به اصول فرانت اند طراحی سایت مسلط شوید. برای این کار یادگیری زبان برنامه نویسی html و css به همراه جاوا اسکریپت بسیار مورد اهمیت می باشد. با این موارد شما می توانید ظاهر سایت خود را طراحی کرده و در گام بعدی منتظر مدیریت کدهای سمت سرور باشید که با استفاده از پایتون می توان آنها را انجام داد. پس از یادگیری موارد بالا باید به آموزش پایتون و کتابخانه های آن، به همراه فریم ورک های محبوب بپردازید. این پروسه از پایتون مقدماتی شروع شده و می توانید به مرور زمان به آن مسلط شوید.

هزینه طراحی سایت با پایتون 

هزینه طراحی سایت با زبان برنامه نویسی پایتون به نسبت سایر زبان ها و روش هایی که در سطح وب وجود دارد، به نسبت بالا تر می باشد. از همین رو ارزش یادگیری و صرف زمان برای این مسیر وجود دارد. طراحی سایت با پایتون می تواند شامل انواع و اقسام سایت های : مجله ای، فروشگاهی، شخصی، شرکتی و ... باشد که تفاوتی در آنها وجود ندارد. برای اطلاع دقیق از هزینه طراحی وب سایت می توانید از طریق ارتباط با کارشناسان ما در پایدار وب، اطلاعات لازم را بدست بیاورید.


طراحی سایت با سامانه پایدار

شما می توانید سفارش طراحی سایت با پایتون را از طریق سامانه پایدار ثبت کنید. پس از آن کارشناسان ما در سریع ترین زمان پیگیر مراحل طراحی وب سایت شما با این زبان برنامه نویسی خواهند شد و می توانید پیگیری سفارش را بصورت لحظه ای بررسی کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در باره تعرفه ها، مدت زمان، ویژگی ها و قابلیت های مورد نیاز با ما در ارتباط باشید.