طراحی سایت ثبت شرکت در ایران یکی از خدمات مهمی است که توسط متخصصان در زمینه فناوری و وب انجام می‌شود. سالانه شرکت‌های زیادی تاسیس می‌شوند که صاحبانشان قصد دارند کسب و کار خود را به صورت قانونی ثبت کنند، اما نمی‌دانند که چگونه باید اقدام کنند. با طراحی یک سایت ثبت شرکت، در وقت و زمان صرفه جویی خواهد شد و به همین دلیل مخاطبان بسیاری از این سایت استقبال خواهند کرد.  

طراحی سایت چیست؟

در یک تعریف ساده، به تولید و ایجاد صفحات یک وبسایت گفته می‌شود. این کار با هدف رساندن پیام و اخبار مختلف یا معرفی محصول و خدمات انجام می‌شود که با توجه به ضرورت داشتن تخصص ویژه در کد نویسی و طراحی گرافیکی، باید حتما توسط یک طراح حرفه‌ای صورت بگیرد. به طور کلی طراحی وب، فرایندی است که از مراحل مختلفی مانند لایه سازی صفحات وب، محتوا نویسی و توجه به اصول سئو تشکیل شده است.

اهمیت طراحی سایت برای ثبت شرکت در ایران


طبق ماده 195 قانون تجارت تا زمانی که شرکتی به صورت قانونی ثبت نشود، علاوه بر اینکه ممکن است عملیاتش باطل اعلام شود، دادستان توانایی این را دارد که مدیران آن شرکت را به پرداخت جزای نقدی یا انحلال شرکت محکوم کند. در دنیای مدرن امروزی که بیشتر کارهای اداری از طریق دنیای گسترده وب قابل انجام است، بیشتر افراد به غیر از موارد ضروری، به صورت حضوری اقدام به رفع مشکلات اداری خود نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند با زدن چند کلید در کامپیوتر یا گوشی تلفن همراهشان، به کارهای روزمره خود بپردازند. 

ثبت شرکت هم یکی از همین کارها است که همه روزه افراد زیادی برای انجام آن مجبورند شخصا به ادارات مربوطه مراجعه کنند. طراحی یک سایت ثبت شرکت به دلیل اینکه یکی از نیازهای مهم جامعه را تامین می‌کند، فرصت خوبی برای جلب نظر بازدید کنندگان و کسب درآمد است.

برای طراحی سایت ثبت شرکت به چه چیزهایی نیاز است؟

در اولین قدم یک طراح وب، باید یک کامپیوتر یا لپ تاپ مجهز و باکیفیت تهیه کند. نکته مهم این است که دستگاه باید توانایی اجرای برنامه‌های کد نویسی یا دیگر برنامه‌های مربوط به طراحی سایت را داشته باشد تا طراح بتواند وظیفه خود را به درستی انجام بدهد. نکته دیگر اینکه اگر کامپیوتر در حین کار هنگ کند، باعث می‌شود که حواس کاربر پرت شود و این قطعا روی نتیجه نهایی و کیفیت کار تاثیر منفی خواهد گذاشت. 

مورد بعدی، داشتن مهارت‌های اصلی برای طراحی وب است. این مهارت‌ها شامل تسلط برhtml  و css، داشتن آشنایی با java script،  jquery و bootstarp، دانستن نحوه کار با برنامه‌های طراحی سایت و بانک اطلاعاتی مثل dream weaver،php storm، note pad++ و mysql و همچنین توانایی بکارگیری استانداردها در طراحی سایت هستند.

مراحل طراحی سایت ثبت شرکت در ایران

طراحی سایت ثبت شرکت در ایران به طور کلی 4 مرحله اصلی دارد. مرحله اول طراحی وایر فریم یا همان طراحی نمای کلی صفحات مختلف سایت است. در این مرحله، طراح، نحوه قرارگیری هر المان را مشخص می کند و در واقع با چیدن هر عنصر در جایگاه‌های مختلف بهترین مکان را برای ‌آن پیدا می‌کند.

مرحله بعد، طراحی گرافیک سایت است. طراح بعد از اینکه نمای کلی سایت را ایجاد کرد، با استفاده از برنامه‌های ویژه‌ای رنگ‌بندی آن را با توجه به موضوع سایت تعیین می‌کند. سپس در مرحله سوم با توجه به مدل درخواستی کارفرما کدنویسی و برنامه‌نویسی سایت به وسیله‌ روش‌های مختلفی مانند استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا انجام می‌شود که البته روش انتخاب شده به نیاز مشتری و هزینه‌ای که قرار است پرداخت شود، وابسته است.

آخرین مرحله راه‌‌اندازی کامل سایت در بستر اینترنت است به صورتی که عموم مردم بتوانند از آن استفاده کنند. در این مرحله نیاز است که یک هاست خوب برای آپلود و نگهداری اطلاعات سایت تهیه کنید؛ همچنین برای طراحی سایت باید یک دامنه مناسب هم برای سایتتان انتخاب کنید تا دیگران با سرچ آن در مرورگرها بتوانند به سایت شما دسترسی پیدا کنند.

هزینه طراحی سایت ثبت شرکت در ایران


در طراحی یک سایت ثبت شرکت، فاکتورهای زیادی وجود دارند که روی قیمت نهایی تاثیر می‌گذارند. به عنوان مثال باید در نظر بگیرید که سایت ثبت شرکت شما به چه سایت‌های دولتی دیگری باید دسترسی داشته باشد یا مجهز به چه امکاناتی باشد. به علاوه، باید بدانید که آیا نیاز هست پنل مدیریت حساب کاربران را هم در سایت خود ایجاد کنید؟ 

البته هزینه‌‌های دیگری مانند اجاره‌بهای دامنه (آدرس سایت) و هاست هم وجود دارند که باید جدا از هزینه ایجاد سایت و به‌صورت ماهانه یا سالانه پرداخت شوند. هزینه‌ای که برای هاست می‌پردازید به نوع و کشور قرارگیری آن بستگی دارد؛ همچنین باید بدانید که عدم پرداخت هزینه دامنه سایت باعث می‌شود حق مالکیت آن از شما گرفته شده و در صورت داشتن متقاضی به فرد دیگری داده شود.

سخن پایانی

انجام هر کاری باید با کمترین میزان هدررفت وقت و انرژی انجام شود تا به صرفه و مفید باشد. با طراحی سایت ثبت شرکت در ایران، افراد وقت کمتری را برای رفع مشکلات شرکت خود صرف می‌کنند و همین مورد، موجب ارتقا کیفیت محصولات یا خدمات ارائه شده خواهد شد.

سوالات متداول

  1. مزایای ثبت شرکت چیست؟

پس از ثبت شرکت، اساسنامه‌ای شامل نوع شرکت، میزان سهام و سرمایه آن به ثبت می‌رسد که در صورت ایجاد اختلاف میان شرکا و سهامداران از این اساسنامه برای حل اختلاف استفاده خواهد شد. همچنین مزایای دیگری از جمله امکان شرکت در مزایده‌ها و مناقصه‌ها، ایجاد هویت حقوقی، جلب اعتماد مشتریان و مردم، استفاده از تسهیلات بانکی و... نیز وجود دارند.

  1. طراحی سایت ثبت شرکت در ایران چه اهدافی دارد؟

این کار در جهت تسهیل انجام امور اداری مربوط به ثبت شرکت‌ها انجام می‌شود.