یک وب سایت رستوران باید چیزی بیش از یک نمایش مکان فیزیکی در اینترنت باشد. سایت رستوران باید منعکس کننده خدمات مشتری باشد که رستوران به مهمانان ارائه می دهد. و باید به تمام سوالاتی که میهمانان بالقوه دارند پاسخ دهد. کجاست؟ چه چیزی در منو است؟ چگونه رزرو کنم؟

بسیاری از رستوران ها به چیزی جز یک صفحه نگهدارنده که بندرت به روز می شود بسنده نمی کنند. اما شما می توانید خیلی بیشتر کار انجام دهید! در ادامه این مطلب به همه نکات اشاره شده و همچنین میتوانید برای پاسخ به سوالات خود راجع به طراحی سایت با سامانه پایدار ثبت در ارتباط باشید و از کارشناسان راهنمایی بگیرید.


بهترین طراحی سایت رستوران

طراحی سایت رستوران خوب و یا  طراحی ضعیف وب سایت رستوران می تواند تفاوت بین رزرو مشتری با خروج مستقیم از وب سایت شما باشد. همچنین می‌تواند با هدر دادن پولی که مردم برای کشف رستوران در وهله اول صرف می‌کنند، مانع تلاش‌های بازاریابی شود.

بیایید ببینیم که چه عناصری باید در طراحی وب سایت رستوران باشد تا از طریق سایت شما بازدیدکنندگان تبدیل به مشتریان شما شوند.


ویژگی های طراحی سایت رستوران

طراحی سایت رستوران به معنای ارائه اطلاعات مورد نظر برای مهمانان احتمالی است.

محبوب ترین دلایل برای بازدید از یک وب سایت رستوران عبارتند از:

  • برای رزرو غذا آنلاین یا از طریق تلفن، ایمیل، بازدید از محل برگزاری و غیره. حتماً اولویت های ارتباطی مختلف را رعایت کنید.
  • پیدا کردن جزئیات تماس ( برای رزرو یا برای سوالات دیگر )
  • مشخص کردن ساعات کار
  • اطلاعات کافی و عکس های واقعی از موقعیت رستوران
  • قرار دادن منوی رستوران به صورت کامل و شفاف
  • برای بررسی پیشنهادات و رویدادهای خاص آیتمی در نظر بگیرید.

یک وب سایت رستوران باید این کارها را تسهیل کند تا یافتن این اطلاعات ساده و شهودی باشد.

نکات مهم در طراحی سایت رستوران

در طراحی سایت رستوران میتوان ویدیوهای غذا را با پخش موسیقی در پس‌زمینه پخش کرد، تا بازدید کننده با محیط رستوران آشنا شود و جنبه تجربی غذاخوری با آنها را پیدا کند.

اگر این کار سرعت سایت شما را کند می کند یا یک ویدیوی پخش خودکار بازدیدکنندگان سایت شما را آزار می دهد، به جای تحت تاثیر قرار دادن هنر خود، احتمال به تعویق انداختن آنها وجود دارد.

تجربه یک غذاخوری از رستوران شما با وب سایت شروع می شود. برای ایجاد تصور درست باید به آنها کمک کنید آنچه را که به دنبالش هستند پیدا کنند. شما با استفاده از سایت های طراحی شده پایدار وب میتوانید تمام مواردی که لازم است را در وب سایت خود داشته باشید.


ملاحظات اضافی در مورد طراحی وب سایت رستوران:

  • استفاده از فونت ها، رنگ ها و تصاویر، یافتن اطلاعات کلیدی را آسان می کند.
  • سرعت بارگذاری سایت رستوران شما باید خوب یاشد و بازدیدکنندگان را منتظر نگذارید.
  • آیا اطلاعات کلیدی سریع و آسان پیدا می شوند و می توان با حداقل کلیک به آنها دسترسی پیدا کرد؟
  • به روز رسانی وب سایت شما چقدر آسان است و آیا تمام اطلاعات وب سایت شما به روز هستند یا خیر؟
  • اگر سایت شما به اندازه کافی برای جستجو بهینه شده است تا به مشتریان کمک کند سایت شما و صفحات مرتبط با جستارهای جستجوی خود را پیدا کنند.
  • داشتن یک صفحه یا داشتن چندین صفحه

در طراحی سایت رستوران مکان یابی را اولویت بندی کنید


دو چیز که برای وب سایت رستوران بسیار مهم است، نحوه نمایش سایت در تلفن همراه و نحوه نمایش اطلاعات منوی شما است. 

به طور خلاصه، 65 درصد از کاربران گوشی های هوشمند به دنبال جایی برای غذا خوردن در فاصله نزدیک می گردند.

یک وب‌سایت رستوران ساده، تجربه کاربری با کیفیتی را در تلفن همراه همراه با یک ابزار موقعیت مکانی مانند نقشه‌های گوگل، به علاوه مسیرها ارائه می‌دهد.


منو در طراحی سایت رستوران

این که بازدیدکنندگان از وب سایت شما روی دسکتاپ، تبلت یا تلفن هوشمند بازدید می کنند، دسترسی به منوی شما باید در هر کدام آسان باشد.

گوگل و سایر موتورهای جستجو می توانند یک منو را در قالب PDF بخوانند، اما حقیقت این است که چنین منوهایی همیشه به درستی بهینه سازی نمی شوند. به علاوه، با تبدیل منوی خود به صورت PDF به جای نمایش آن در یک صفحه وب، یک مرحله اضافی برای کسانی که می خواهند آن را بخوانند ایجاد می کنید.

یکی از مزیت های سایت های طراحی شده توسط پایدار وب این است که آن ها کاملا رسپانسیو هستند.


رزرو آنلاین را آسان کنید

امکان رزرو آنلاین مهمانان باید از الزامات طراحی وب سایت رستوران باشد. مواردی مانند فرم ها و شماره تلفن های متنی ساده تجربه کاربری بدی را ارائه می دهند و مهمانان امروزی انتظار دارند که بتوانند به صورت آنلاین رزرو کنند.


جذابیت های طراحی وب سایت رستوران

یک وب سایت رستوران کاملاً باید به ویژگی ها و اقدامات ذکر شده در بالا توجه کند.

با این حال، بسته به پیشنهاد رستوران شما، چند ویژگی دیگر به همراه سایر محتوای اطلاعاتی و ساخت برند وجود دارد که باید در سایت خود قرار دهید.

سئو در طراحی سایت رستوران

  • اگر کالا می فروشید، کتاب آشپزی دارید یا اغذیه فروشی در فروشگاه دارید، یک فروشگاه آنلاین توسط پایدار وب می تواند از وب سایت شما کسب درآمد کند.
  • اطلاعات مربوط به تاریخچه رستوران و اخلاق، کارکنان و تامین کنندگان، می تواند به مشتریان کمک کند تا درباره شما اطلاعات بیشتری کسب کنند و همچنین می تواند به سئو سایت رستوران کمک کند. این می تواند از طریق یک صفحه درباره ما یا در یک بخش اخبار یا وبلاگ باشد.
  • اطلاعاتی در مورد برنامه وفاداری یا پیشنهادات ویژه خود ارائه دهید.
  • ارائه اطلاعات و تسهیل رزرو برای رویدادهای خاص
  • بازدیدکنندگان سایت را هدایت کنید تا در خبرنامه شما مشترک شوند تا بتوانید در تماس باشید.
  • لینک رسانه های اجتماعی خود را در سایت قرار دهید و از تماس ها برای تعامل استفاده کنید تا ارتباط خود را با مشتریان خود حفظ کنید.
  • نظرات و پیشنهادات را به سایت خود اضافه کنید.


جمع بندی

با توجه به موارد ذکر شده در نهایت، وب سایت شما باید شما را با استفاده از چهار مورد مهم بازاریابی کند:

چه کسی: رستوران شما

کجا: مکان شما

چه چیزی: منوی شما

چرا: داستان/توصیه ها/پیشنهادات شما

همچنین هنگامی که این اصول اولیه را ایجاد کردید، می توانید از داده های سایت مانند کنسول جستجوی گوگل و گوگل آنالیتیکس برای بررسی منظم عملکرد سایت و اطلاع رسانی دقیق محتوا و طراحی سایت خود استفاده کنید. اگر اطلاعات بیشتر برای طراحی سایت رستوران و یا هر خدماتی در این باره لازم دارید با پایدار وب و کارشناسان آن همراه در ارتباط باشید.