اگر قصد دارید تا یک وبسایت شخصی داشته باشید، لازم است تا با اصول و مراحل طراحی سایت در این مقاله از وبلاگ پایدار وب، آشنا شوید. وبسایت شخصی اساسا چیست و چه قابلیت هایی باید داشته باشد؟ برای پاسخ به این سوال در نظر داشته باشید که یک سایت شخصی می تواند با اهداف گوناگونی طراحی و راه اندازی شود. از جمله این اهداف می توان به: گذاشتن نمونه کار های شخصی خود در حوزه های مختلف  و معرفی روزمه شخصیتان اشاره کرد. در ادامه به بهترین روش طراحی سایت شخصی و مواردی مثل :هزینه، مدت زمان، پشتیبانی و نکات کاربردی آن می پردازیم.

طراحی سایت شخصی چیست؟

سایت های مختلفی روزانه در حال توسعه و طراحی در سطح وب هستند و بخش عمده ای از آنها بصورت شخصی راه اندازی می شود. منظور از وبسایت های شخصی، آن دسته از سایت ها هستند که هیچ سازمان یا ارگان و شرکتی پشت آن ها قرار نگرفته و هر شخصی می تواند بصورت فردی، یک سایت متناسب با نیاز های خود طراحی کند. برای مثال اگر شما قصد دارید تا رزومه خود را در زمینه های کاریتان، در یک وبسایت نمایش دهید، می توانید از طریق طراحی وبسایت های شخصی، به این هدف برسید. اگر قصد دارید تا مطالب و فایل هایی را برای کاربران خود در اینترنت نمایش دهید، از طریق این راه نیز می توان اقدام به طراحی وبسایت کرد.

ویژگی های وبسایت شخصی

در هنگام راه اندازی یک سایت باید اهداف و قابلیت هایی که برای آن در نظر دارید را، به صورت کامل و جامع با یک برنامه منظم پیاده سازی کنید. به عنوان مثال باید در نظر داشته باشید که چه محتوا و تصاویری را برای کاربران خود می خواهید نمایش داده و آن ها را به وبسایت خود ارجاع دهید. بصورت کلی در زمان طراحی سایت شخصی باید توجه داشته باشید که حوزه کاری و فعالیت شما چیست و متناسب با آن نسبت به طرح، رنگ، ابعاد، محتوا و تصاویر سایز اقدام کنید. در این مسیر شما نیاز به خرید هاست و دامنه دارید.

ثبت و خرید دامنه برای وبسایت شخصی

از ابتدایی ترین مراحل طراحی وبسایت خرید دامنه برای آن می باشد که متناسب با اسم خود، نوع فعالیت و حوزه کاری می توانید انواعی از دامنه های: .ir و .com و.net  و ... که تعداد آن بسیار زیاد است را خریداری کند. برای مثال اگر در حوزه آموزش یک موضوع قصد فعالیت دارید، دامنه .academy گزینه مناسبی برای خرید می باشد. از طرفی اگر قصد معرفی خود و روزمه تان را دارید از دامنه .info می توانید برای طراحی سایت شخصی خود استفاده کنید.

خرید هاست برای وبسایت شخصی


هاست یا همان سرویس میزبانی، محصولی است که برای طراحی وبسایت شخصی باید آن را خریداری کنید. اگر می خواهید بدانید چه سرویسی مناسب وبسایت شما می باشد، بهتر است تا متناسب با نوع فایل های خود : تصویری، متنی و .. میزان فضای مورد نیاز آن را تهیه کنید. بر فرض اگر در سایت شما از مطالب متنی استفاده می شود، می توانید یک سرویس میزبانی کم حجم و ارزان قیمت را خریداری کنید.

مزایای طراحی سایت شخصی

شما با داشتن یک وبسایت شخصی در حوزه های : فروشگاهی، بیوگرافی، معرفی و تولید محتوا می توانید با جذب مخاطب و فروش محصولات و ارائه خدمات خود، اقدام به کسب در آمد و برند سازی کنید. از طرف دیگر  اگر یک وبسایت ایده آل را طراحی کنید که از همه قابلیت های استاندارد مثل: رنگ و طراحی، محتوا، سرعت و امنیت بهره مند باشد، شما بیشترین استفاده را از سایت خود خواهید داشت. برای طراحی وب سایت باید موضوع هزینه ها و قیمت را نیز در نظر بگیرید که در ادامه به آن می پردازیم.

هزینه طراحی سایت شخصی

یک وبسایت شخصی برای طراحی نیاز به دانش برنامه نویسی دارد، البته بستگی دارد که با سیستم مدیریت محتوا قصد راه اندازی سایت معمولی داشته باشید یا اینکه یک وبسایت از صفر تا صد را با کد نویسی پیاده سازی و طراحی کنید. در این حالت 2 گزینه کلی وجود دارد:

  1. داشتن دانش برنامه نویسی و طراحی
  2. استفاده از شرکت های طراحی سایت و برون سپاری پروژه وبسایت شخصی خود

هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خود را دارند. اما بصورت کلی در صورتی که دانش برنامه نویسی یا زمان طراحی سایت را ندارید، می توانید از طریق ارتباط با کارشناسان ما در پایدار وب از آخرین قیمت و هزینه طراحی سایت شخصی مطلع شوید. ما در سامانه پایدار با بهترین و ارزان ترین تعرفه ها، یک وبسایت متناسب با نیاز شما طراحی خواهیم کرد و در سریع ترین زمان تحویل شما می دهیم.

مدت زمان طراحی سایت

اگر وبسایت خود را به تنهایی راه اندازی و پیاده سازی کنید، از نظر مدت زمان به نسبت حالتی که به یک تیم طراحی سایت واگذار کنید، باید بازه ای طولانی تر منتظر بمانید. ما در پایدار وب به دلیل تشکیل تیم طراحی وبسایت و برنامه نویسان خود، پروژه های شخصی شما را در سریع ترین زمان تحویل خواهیم داد.

کسب رتبه در موتور های جستجو


سایت شخصی خود را که طراحی کردید، ممکن است نیاز به کسب رتبه داشته باشید و از این نظر نیاز به راهنمایی داشته باشید. در صورت نیاز به کسب رتبه وبسایت شخصی خود پس از طراحی، می توانید از طریق مشاوره سئو رایگان، اطلاعات لازم را بدست بیاورید و ما سایت شما را در سریع ترین زمان متناسب با الگوریتم های گوگل ارتقا می دهیم.

جمع بندی

طراحی سایت شخصی برای نمایش اطلاعات مورد نظر شما در وبسایت، می تواند با ارزان ترین هزینه و در کم ترین زمان توسط تیم طراح وبسایت پایدار وب انجام شود. برای طراحی وبسایت شخصی خود بهتر است تا نیاز های خود را مشخص کرده و بر اساس آن قابلیت ها و ویژگی های مورد نظر را به ما اعلام کنید تا پروژه شما را با بهترین کیفیت تحویلتان دهیم. درج محتوای اولیه و پشتیبانی از سایت شما، از خدمات ما می باشد که برای اطلاعات بیشتر در این باره می توانید با ما در تماس باشید.

سوالات متداول

طراحی سایت شخصی چیست؟

وبسایتی که به یک شخص متعلق باشد و قصد نمایش رزومه یا محتوای شخصی خود را داشته باشد را یک سایت شخصی می گویند و پروسه طراحی را " طراحی سایت شخصی " می نامند.

هزینه طراحی سایت شخصی چقدر است؟

در سال 1401 برای استعلام قیمت و هزینه طراحی سایت بهتر است تا با کارشناسان ما در تماس باشید.