خرید و سفارش گل در سال­های اخیر بیش از پیش اینترنتی شده و طرفداران زیادی پیدا کرده است. در سایت­های اینترنتی کاربران امکان این را دارند که تنوع گل­ها و اطلاعات مربوط به آن را بدانند و سپس اقدام به سفارش کنند. برای هر مراسمی که باشد ابتدا باید گل مخصوص آن مراسم را تهیه کنید. یک سایت آنلاین فروش گل و گیاه به شما اجازه می­دهد تا شعبه دوم فروشگاه خود را تاسیس کنید. در ادامه به مزایای طراحی سایت فروش گل و گیاه آنلاین خواهیم پرداخت.

مزایای راه­ اندازی سایت فروش گل و گیاه

یکی از مشکلاتی که صاحبان فروشگاه­های گل و گیاه با آن دست­وپنچه نرم می­کنند، آسیب رساندن مشتریان به گل­هاست. وقتی مشتری وارد مغازه گل­فروشی می­شود علاقه دارد تا گل­ها را لمس و بررسی کند تا بهترین گل­ها را گلچین کند. اگر مشتری کودک خود را به­ همراه آورده باشد، مشکل شما جدی­تر خواهد شد. حتی تغییرات دمایی که به­دلیل اجتماع خریداران در مغازه یا باز و بسته کردن مداوم در اتفاق می­افتد، می­تواند باعث خرابی گل­ها شود.

با راه ­اندازی و تاسیس یک سایت فروش گل و گیاه، دیگر این مشکلات را نخواهید داشت. در واقع مشتری عکس گل­ها را در سایت بالا و پایین کرده، نظرات را می­پرسد و با شما جهت پرسیدن سوالات خود یا سفارش تماس می­گیرد.

از دیگر مشکلات مغازه گل­فروشی سوال پرسیدن زیاد و تکراری مشتریان است. نه اشتباه نکنید! پاسخ به سوالات مشتریان از وظایف شماست؛ اما تکراری بودن سوالات ممکن است شما را خسته کند. در یک سایت آنلاین فروشگاه گل، با قراردادن اطلاعات مربوط به هر گل، قیمت و آموزش­های نگهداری از پرسیدن سوالات تکراری جلوگیری می­کنید و نیازی نیست تا هر بار به همه مشتریان پاسخ­های تکراری بدهید. در این مورد مشتریان تنها برای سوالات تخصصی ­تر یا سوالاتی که پاسخشان در سایت شما نیست با شما تماس گرفته یا پیام می­دهند.

قدرت انتخاب بالا در خرید گل و گیاه از سایت


مشتریان در هنگام خرید از سایت، قدرت انتخاب بیشتری دارند و شما می­توانید تنوع بیشتری ایجاد کنید. در یک فروشگاه فیزیکی لازم است تا شما تا جایی که می­توانید گل بخرید تا مشتری با دیدن گل­ها آن­ها را سفارش دهد. در فروشگاه اینترنتی شما نیازی به سرمایه زیاد ندارید و تنها با گذاشتن تصاویر مختلف از گل­ها می­توانید از مشتری سفارش بگیرید. اگر گل مورد نظر را موجود نداشتید، می­توانید سریعا آن را موجود کنید. در این روش دیگر نیازی نیست تا نگران خراب شدن گل­هایی باشید که موجود کرده­اید اما فروش نرفته­اند.

شما می­توانید قسمتی مخصوص برای گل آرایی در سایت خود داشته باشید و نمونه کارهای متنوع خود را در آن قرار دهید. وجود هنر گل آرایی می­تواند باعث بیشتر شدن سفارشات و در نتیجه درآمد شما شود.

آموزش نگهداری از گل و گیاه در سایت

یکی از قسمت­های جذاب برای کاربران، قسمت آموزش نگه­داری از گل و گیاه است که طرفداران زیادی دارد. بیشتر مردم به­دلیل زندگی در ساختمان­های دلگیر و بدون حیاط سرسبز، گل­های زیادی برای بالکن و تراس خانه خود تهیه می­کنند. مراقبت از این گل­ها به داشتن اطلاعات کافی درباره شرایط نگهداری نیازمند است. هر یک از این گل­ها چقدر آب نیاز دارند؟ نور مورد نیاز آن­ها چقدر است؟ خاک خوب آن­ها چگونه باشد و مواد مورد نیاز آن­ها را چطور باید تامین کرد؟ شما می­توانید برای هر از گیاهان مقالات آموزشی نگه­داری قرار دهید تا مشتریان و کاربران بیشتری را جذب کنید.

علاوه بر این­که از طریق این روش می­توانید بازدیدکنندگان را به مشتریان تبدیل کنید؛ حتی می­توانید رتبه سایت خود را نیز بهبود ببخشید. هر چه میزان بازدید از سایت شما بیشتر باشد، رتبه گوگل سایت بالاتر خواهد رفت.

تبلیغ راحت و آسان سایت با روش­ های مختلف

یکی دیگر از مزایای سایت فروش گل  گیاه، توانایی تبلیغ آسان آن است. روش­های متنوع­تری نسبت به فروش فیزیکی برای تبلیغات وجود دارد. شما می­توانید وب­سایت خود را از طریق شبکه­های مجازی، رپورتاژ سایت و روش­های مختلف دیگری تبلیغ کنید.

در تبلیغ فروشگاه فیزیکی شما تنها می­توانید در ناحیه یا استان خود تبلیغات داشته باشید؛ اما در تبلیغ سایت فروشگاه اینترنتی شما می­توانید در سراسر کشور تبلیغ داشته باشید. کم نیستند سایت­هایی که حتی به خارج از کشور گل می­فروشند. این موارد به خلاقیت خودتان بستگی دارد.

مزایای دوطرفه فروش آنلاین گل و گیاه

فروش آنلاین گل و گیاه هم برای فروشنده و هم برای خریدار مزایای زیادی دارد. فروشنده می­تواند با فروش از طریق سایت، از ضررهای گزافی که در گل­فروشی وجود دارد، جلوگیری کنید. در فروش اینترنتی می­توانید با نشستن در خانه نیز کارهای مربوط به فروش را انجام دهید.

از مزایای فروش آنلاین گل و گیاه برای مشتری می­توان قدرت انتخاب رنگ، نوع گل، نوع بسته­بندی، تزئین و قیمت را بیان کرد. در واقع برای مشتری هم راحت­تر است تا از منزل، گل­های مورد نظر خود را بررسی کرده و سفارش دهد. مشتری اگر به کیفیت گل­ها شک داشته باشد، نظرات مشتریان دیگر را بررسی می­کند؛ همچنین مشاهده تصاویر نمونه کار گل آرایی و کیفیت گل­ها به کاربر ایده سفارش گل می­دهد.

توانایی دسته­ بندی آسان و منظم انواع گل ­ها


یکی از مهمترین مزایای داشتن سایت فروش گل و گیاه، امکان دسته­بندی محصولات و خدمات است. شما می­توانید با اضافه کردن محصولات و خدمات جانبی مثل کود، آب­پاش، گلدان، بیلچه، بذر، سم و... محصولات بیشتری را به مشتری پیشنهاد کنید. اگر کار شما فروش شاخه گل است می­توانید خدمات خود را در دسته­های مختلفی همچون گل آرایی ماشین عروس، دسته­گل عروس، دسته­گل خواستگاری، دسته­گل تولد یا ولنتاین و حتی تاج گل ترحیم به مشتری نمایش دهید.

اگر قصد فروش گیاه را دارید می­توانید با داشتن دسته­هایی همچون کاکتوس­ها، ساکولنت­ها، گیاهان آپارتمانی، گیاهان خاص و کلکسیونی و... به انتخاب مشتری کمک کنید.

مدیریت آسان فروشگاه اینترنتی و پاسخگویی به مشتریان

معمولا در یک مغازه گل­فروشی متوسط که فروش معمولی هم دارد، به یک نفر دستیار نیاز دارید. شما نیاز به فردی دارید که همزمان با شما به کارهای دیگری همچون پاسخگویی به مشتری، پیچیدن گل­ها، رسیدگی به پرداخت­ها و... را به عهده بگیرد. اگر فروشگاه بزرگتر باشد نیاز به تعداد کارگران بیشتری داشته و اگر شعبه دیگری داشته باشید، مدیریت شعبات سخت خواهد بود.

در فروش اینترنتی از طریق سایت این اتفاقات رخ نمی­دهند. شما در سایت اینترنتی کافیست تا سایت خود را مدیریت کرده و دیگر کارها را به شخصی بسپارید؛ همچنین می­توانید مدیریت سایت را به فردی متخصص بسپارید و خود کارهای مربوط به گل و گیاه را انجام دهید.

سخن پایانی

وب­سایت همانطور که در تمامی مشاغل سودآور بوده و به مدیریت زمان شما کمک می­کند، در سودآوری فروشگاه گل و گیاه نیز تاثیری چند برابر خواهد داشت. یک سایت اینترنتی می­تواند همه افراد را از وجود فروشگاه گل و گیاه شما مطلع کند. یک سایت فروش گل و گیاه به شما این امکان را می­دهد که کارهای خود را از منزل انجام دهید و تنها وظیفه مدیریت سفارشات را به عهده داشته باشید. اگر قصد توسعه کسب و کار خود و تاسیس سایتی پردرآمد را داشتید با یک تماس با ما از مشاوره رایگان بهره­مند شوید. برای سفارش طراحی سایت گل و گیاه می توانید از طریق سامانه پایدار وب، درخواست خود را ثبت نمایید.