فریم ورک‌های جاوا اسکریپت به مجموعه‌ای از کد جاوا اسپریکت می‌گویند. این کدها برای توسعه یک وب در اختیار توسعه دهنده وب قرار می‌گیرند. این کدها باعث می‌شوند تا بتوان با کمک از آن‌ها برنامه‌های کاربردی متنوع و مخصوصی را به وجود آورد. ساخت برنامه‌های کاربردی بدون این کدها هم امکان‌پذیر است. استفاده از این کدها بهتر می‌تواند باعث مدیریت یک برنامه‌نویسی شوند. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید این مقاله از سامانه طراحی سایت پایدار را تا انتها مطالعه نمایید‌.

فریم ورک چیست؟

اگر ساخت وب سایت را مانند ساخت یک منزل در نظر بگیرید، می‌توانید بهتر فریم ورک را درک کنید. در صورتی که شما برای ساخت یک منزل تمام مصالح را از ابتدا بسازید زمان‌بر و دشوار است. اما اگر از مصالحی استفاده کنید که از قبل ساخته شده می‌توانید راحت‌تر آن خانه را بسازید. دقیقا فریم ورک هم به همین معناست.

 یک سری کد از پیش ساخته در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید طبق نیازتان آن‌ها را استفاده کنید. شما می‌توانید بخش‌های مختلف سایت را با استفاده از فریم ورک طراحی کنید و زمان زیادی برای برنامه‌نویسی هدر ندهید. گاهی اوقات امکان استفاده از فریم ورک‌ها نیست و در برخی مواقع و برای قسمت‌هایی مانند اسلایدشو تصویری فریم ورک مناسب است.

انواع فریم ورک


فریم ورک‌ها انواع مختلفی دارند که هر یک از آن‌ها را می‌توان در جای مناسب استفاده کرد. یکی از فریم ورک‌های جاوا آنگولار است. این فریم محبوبیت زیادی داشته و در سال ۲۰۰۹ توسط گوگل ایجاد شده است. وظیفه آن کمک به توسعه وب بوده و در بسیاری از موارد استفاده می‌شود. دومین فریم ورک را می‌توان VueJs نام برد. این یک فریم ورک پیشرفته و تعاملی است. از آن برای ساده‌سازی استفاده می‌شود و برای پروژه‌های بزرگ به راحتی قابل استفاده است. این فریم ورک روی ویو سایت تمرکز می‌کند.

فریم ورک next.js

از دیگر فریم ورک‌ها می‌توان به Next.js اشاره کرد.این فریم یک چهارچوب توسعه منبع باز بوده و تولید وب‌سایت‌های ثابت را امکان‌پذیر کرده است. با استفاده از این فریم عملکردی بهتری را می‌توان برای رندر سمت سرور ایجاد کرد. React یکی دیگر از فریم‌های ایجاد شده توسط فیس بوک است. این فریم ورک محبوبیت زیادی پیدا کرد و برای توسعه رابط صفحات وب و ترافیک آن صفحه مورد استفاده قرار می‌گیرد. ادغام این فریم به‌راحتی با برنامه‌های گوناگون انجام‌پذیر است.

یکی دیگر از فریم‌ورک‌ها که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد Ember.js است. این فریم یک پلت فرم قابل اعتماد برای مدیران است. از ویژگی‌های این فریم ورک می‌توان به ایجاد برنامه‌هایی برای نگهداری جاوا اشاره کرد. برای اشکال زدایی یک سایت امکاناتی را فراهم می‌کند تا آن مشکلات را برطرف کنیم. ویژگی دیگر این فریم استفاده از الگوها برای بروز رسانی خودکار است.

اطلاعاتی درباره چندین فریم ورک


برای طراحی یک سایت ایستا می‌توان از فریم ورک  GatsbyJSاستفاده کرد. این فریم ورک یکی از بهترین فریم ورک‌های شناخته شده است. از این فریم می‌توان برای ساخت سایت‌های استاتیک استفاده کرد. امنیت بالای این فریم و سرعت بالای آن مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. از دیگر فریم ورک‌هامی‌توان به Nuxt.JSاشاره کرد. این فریم برای برنامه‌های کاربردی جهانی به عنوان یک متا به کار می‌رود.

ورک فریم  Aurelia برای پیاده‌سازی هر رابطی مناسب است. وبسایت‌های نسل جدید چهارچوب قوی نیاز دارند که با استفاده از این فریم ممکن می‌شود. از امکانات این فریم ورک می‌توان به تمرکز آن روی استانداردهای وب بدون عناصر غیر ضروری اشاره کرد. از این فریم می‌توان برای ارتباط بهتر ابزارهای مختلف و ادغام آن‌ها استفاده کرد. با استفاده از این فریم می‌توان پشتیبانی تجاری را انجام داد.

یکی از محبوب‌ترین فریم ورک‌های جاوا اسپریکت، فریم ورک Backbone  است. این فریم ورک دشواری‌های خاصی داشته و فهمیدن آن سخت است. برای ایجاد برنامه‌های کاربردی یک صفحه مناسب بوده و می‌توان از آن استفاده نمود. این فریم می‌تواند برای دستیابی به عملکردهای پیچیده کمک زیادی به شما بکند. این فریم ورک نیز استفاده زیادی در طراحی وب دارد و موردتوجه قرار گرفته است. تمامی فریم‌های جاوا برای استفاده نیاز به شناخت کافی دارند.


زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت چیست؟

جاوا اسپریکت یک زبان برنامه‌نویسی مبتنی بر متن است. این زبان در دو سمت سرور و گیرنده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این زبان باعث تعامل بهتر زبان‌های صفحات وب می‌شوند. دادن عناصر تعاملی به صفحات وب از وظایف اصلی جاوا اسکریپت است. شاید برای شما این سوال پیش آمده که عناصر تعاملی چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم گزینه‌هایی که درون یک سایت قرار دارند، موجب تعامل شما می‌شوند.

 برای مثال اگر واژه خرید اینترنتی داخل یک سایت باشد و شما روی آن کلیک کنید، یک تعامل است. این واژه یک لینکی است که شما با کلیک روی آن وارد صفحه و لینک مشخصی خواهید شد‌. جاوا اسپریکت دلیل اصلی برای این تعامل است. به همین دلیل که یک متن می‌تواند موجب تعامل شود زبان برنامه‌نویسی آن هم مبتنی بر متن است.


چرا باید از جاوا اسکریپت استفاده کنیم؟

از دلایل استفاده از جاوا اسکریپت می‌توان به سایز کوچک فریم ورک اشاره کرد. هرچه اندازه جاوا اسکریپت کوچکتر باشد، بیشتر می‌توان از آن استفاده کرد.‌ دلیل دیگر درک راحت آن است. فریم‌ورک‌ها به راحتی قابل درک هستند و این موجب محبوبیت آن‌ها شده است. ساختار ساده آن باعث شده که بسیاری از کاربران از آن استفاده کنند.  دلیل دیگر، یکپارچه‌سازی در سایت است.  از مزایای دیگر فریم‌ورک‌ها می‌توان به انعطاف‌پذیری بالای آن‌ها اشاره کرد. فریم ورک‌ها این امکان را فراهم می‌کنند تا کاربر ساده بنویسد. فریم ورک‌ها باعث بهره‌وری بیشتر یک سایت هم می‌شوند. می‌توانید با استفاده از آن به سرعت سایت خود را بسازید و تغییرات زیادی در آن ایجاد کنید.

سخن پایانی

همانطور که در بالا توضیح دادیم، جاوا اسپریکت دارای فریم‌های متنوع و زیادی است. هر یک از فریم‌ها قابلیت‌های متفاوتی داشته و در وب‌های مختلف استفاده می‌شوند. برای اطلاعات بیشتر درباره فریم ورک‌ها می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.‌ همکاران ما اطلاعات لازم را در این زمینه داشته و در اختیار شما قرار می‌دهند. این فریم‌ورک‌ها توسط کارشناسان ما برای شما به صورت رایگان تشریح می‌شوند. شما می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را در این صفحه با ما به اشتراک بگذارید.