زمانی که قصد داشته باشید تا سایت خودتان را طراحی کنید، باید به معیار ها و فاکتور های یک وبسایت استاندارد و مناسب توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین بهره را از آن ببرید. وبسایت مناسب و استاندارد از نظر سایت های معتبر جهانی، بر اساس نوع سایت شما تعیین می شوند. یعنی تفاوت زیادی بین سایت های مجله ای با سایت های فروشگاهی وجود دارد که نمی توان از آن غافل شد. 

طراحی سایت یکی از مهم ترین خدمات سامانه پایدار می باشد که شما می توانید سایت های شرکتی، فروشگاهی، شخصی یا مجله ای خود را به ما بسپارید. در این مقاله از وبلاگ پایدار وب به بررسی مجموعه مهمی از معیار های تاثیر گذار و مواردی که در طراحی سایت باید به آن توجه داشته باشید، می پردازیم.

مهم ترین معیار ها در طراحی وبسایت

اگر بخواهیم تمامی مواردی که در هنگام طراحی سایت مهم هستند را در این مقاله ذکر کنیم، از حوصله خارج است. برای همین به بررسیمهم ترین معیار ها می پردازیم. 

  • سرعت سایت
  • کاربر پسند بودن
  • طراحی با ساختار مناسب
  • امنیت کاربر
  • محتوا
  • کم هزینه بودن

معیار سرعت در طراحی سایت

سرعت وبسایت که جزو اولین و مهم ترین پارامتر ها در هنگام طراحی سایت می باشد، نباید از چک لیست شما خارج شود. یک وبسایت سریع و پر سرعت می تواند نیاز کاربر را به راحتی برطرف کرده و در سریع ترین زمان کاربر را به صفحه یا کالای مورد نظر برساند. از طرفی این پارامتر برای موتور های جستجو نظیر: گوگل، یاهو، بینگ و ... بسیار مهم است. چرا که تجربه کاربری مناسب و بالا جزو اولویت های این سازمان ها محسوب می شود. 

مواردی که در تعیین سرعت سایت مهم هستند شامل: هاست و سرور شما، زبان برنامه نویسی و نوع کد نویسی سایت می باشد. در گزینه اول یعنی هاست، شما می توانید با بررسی شرکت های هاستینگ معتبر، یک سرویس میزبانی با کیفیت را خریداری کنید. در بحث کد نویسی و طراحی نیز بر اساس دانش خود یا مجموعه ای که پروژه طراحی سایت را به آن واگذار می کنید، باید از اصول استاندارد کد نویسی استفاده شود.

طراحی زیبا و کاربر پسند وبسایت


ظاهر وبسایت در هنگام طراحی، موضوع بسیار مهمی است، چرا که اگر نتوانید یک طرح زیبا و کاربر پسند را پیاده سازی کنید، ممکن است کاربر نیز برای سایت شما ارزش قائل نشده و به سرعت از آن خارج شود. از همین رو سعی داشته باشید تا با بررسی طرح ها و نمونه کار های مختلف، یک وبسایت زیبا و جذاب را در سطح وب منتشر کنید.

 این کار باعث می شود تا در هنگام بازدید از سایت شما، کاربر احساس راحتی کرده و بیشتر مایل به بازدید از آن باشد. از طرف دیگر موضوع کاربر پسند بودن یعنی کلیه ابزار ها و نیاز هایی که کاربر برای آن به سایتان مراجعه کرده است را در دسترس قرار دهید. این کار باعث می شود تا در سریع ترین زمان ممکن به صفحه مقصد مراجعه کرد و رابطه کاربری خوبی با سایت شما برقرار کند.

امنیت وبسایت در طراحی

موضوع امنیت در دنیا امری نسبی است و نمی توان گفت امنیت یک سایت 100% است. پیدایش روش های نفوذ جدید و باگ های نرم افزاری و سخت افزاری باعث می شود تا در بازه هایی از زمان، امنیت بسیاری از وبسایت ها که اصول امنیتی را رعایت نکرده اند، به خطر بیفتد. این موضوع می تواند مربوط به پایگاه داده سایت باشد یا حتی خرید هاست های بی کیفیت و بی پشتوانه. پس در هنگام طراحی سایت همیشه پروژه خود را به مجموعه ای بدهید که از نظر سابقه کاری و تجربه، حرفی برای گفتن داشته باشد. خرید هاست و دامنه نیز یکی از خدماتیست که مشاوران ما در سامانه پایدار بصورت رایگان اطلاعات لازم را به شما می دهند.

محتوا، قلب تپنده وبسایت

در هنگام طراحی سایت در نظر داشته باشید که صفحات شما نیاز به چه نوع محتوایی دارند وصرفا به چند طرح یا عکس پسنده نکنید. اگر نتوانید از نظر محتوا، کیفیت مناسب را رعایت کنید، سایت شما وجهه ای غیر طبیعی گرفته و قاعدتا در هنگام طراحی با مشکلات زیادی مواجه می شوید. سعی کنید پیش از سفارش طراحی وبسایت، محتوای خود را آماده کرده تا در هنگام درج طرح های مختلف در صفحات شما، این محتوا نیز بر روی سایتتان قرار بگیرد.

طراحی سایت ارزان و کم هزینه


طراحی سایت ارزان قیمت که شرایط خاص خود را دارد، می تواند بازدهی کار شما را افزایش داده و سریع تر شما را به سود برساند. اما آیا هر ارزانی می تواند باعث تحویل سایتی با کیفیت به شما شود ؟ در جواب باید گفت اگر موضوع ارزان قیمت بودن را به پای داشتن تجربه شما از برنامه نویسی بگذاریم، این امر امکان پذیر است. اما اگر سایت خود را بدون داشتن دانش برنامه نویسی و اصول طراحی سایت پیاده سازی کنید، کار شما بسیار سخت خواهد بود.

مشاوره رایگان طراحی سایت

سامانه پایدار متشکل از مشاوران متخصص و حرفه ای در زمینه طراحی سایت های مختلف می باشد. شما می توانید پیش از اقدام به طراحی سایت های: شرکتی، فروشگاهی، شخصی، مجله ای، خبری و ... از طریق ارتباط با مشاوران مجموعه ما، کلیه موارد و اطلاعاتی که نیاز دارید را بصورت رایگان دریافت کنید.

جمع بندی

معیار هایی که باعث می شود تا سایت شما استاندارد و اصولی طراحی شود، موارد زیادی هستند که در این مقاله قصد داشتیم به بررسی مهم ترین آنها بپردازیم. برای طراحی وب سایت شما می توانید با بهره مندی از تجربه افراد متخصص یا اتکا به دانش برنامه نویسی خود، کلیه قابلیت های مورد نیاز را پیاده سازی کرده و در قبال آن اقدام به کسب سود کنید. در نظر داشته باشید که هیچ پروژه ارزانی نمی تواند صفر تا صد خواسته ها و معیار های یک وبسایت را تامین کرده و ممکن است هزینه شما از بین برود. 

سوالات متداول

معیار های مهم در طراحی سایت چیست؟

سرعت، کیفیت، طراحی و امنیت از مهم ترین معیار ها در طراحی سایت هستند.

تفاوت طراحی سایت شرکتی با فروشگاهی در معیار ها چیست؟

توجه به محصولات در سایت های فروشگاهی موضوع مهم تری می باشد در حالیکه سایت های شرکتی بیشتر برای ارائه خدمات خود طراحی می شوند.